Seksualizacja jest wtedy, gdy bycie „sexy” liczy się bardziej niż to, jaka/jaki jesteś, jakie masz potrzeby i osiągnięcia. To szkodliwe zjawisko, ponieważ traktuje Ciebie jak „coś”, a nie „kogoś”.
Ludzie oczekują od Ciebie różnych rzeczy; niektóre z tych wymagań mogą dotyczyć tego, jak wyglądasz. Możesz próbować sprostać tym często wygórowanym wymaganiom. Ciągle się kontrolować, być wciąż na diecie, nieustannie ćwiczyć, a nawet naginać prawdę o sobie, przerabiając swoje zdjęcia za pomocą photoshopa i innych aplikacji. Wszystko po to, by inni Cię zauważyli i powiedzieli coś miłego. Ale czy chcesz, aby tak wiele zależało od Twojego wyglądu? Czy chcesz, aby opinie na temat Twojego ciała były tak ważne w Twoim życiu? Czy chcesz na nich budować poczucie swojej wartości?
Głównym celem kampanii “Seksualizacja – nie zmieniaj się na siłę!” jest uświadomienie nastolatkom, że zachowania czy wizerunki kobiet i mężczyzn, z jakimi spotykają się w mediach, bardzo silnie wpływają na ich późniejsze wyobrażenia o ideałach piękna i zachowaniach seksualnych.
Kampania została stworozna z agencją kreatywną Cyber Kids on Real.
Kampania została przeprowadzona w ramach grantu przyznanego przez Mama Cash.
Link do wszystkich gif-ów: https://ponton-edu-seksualizacja.tumblr.com
Media o kampanii:
26.11.2016. Codziennik Feministyczny: Seksualizacja – Nie zmieniaj się na siłę! Kampania Grupy Ponton
30.11.2016. Cyber Kids on Real dla Grupy Edukatorów Seksualnych Ponton
01.12.2016. Admonkey: Cyber Kids on Real z kampanią „Nie zmieniaj się na siłę” zrealizowaną dla Grupy Edukatorów Seksualnych Ponton
09.12.2016. enter the ROOM: Seksualizacja – Nie zmieniaj się na siłę
19.12.2016. Dzień Dobry TVN: Młodzież patrzy przez pryzmat atrakcyjności seksualnej (Paulina Trojanowska)
28.12.2016. Pudelek: Edukatorka seksualna: “Zdjęcia w mediach społecznościowych to pokłosie seksualizacji” (Paulina Trojanowska)
11.01.2017. Kobieta.wp.pl: „Jak zadowolić chłopaka?”, czyli seksualizacja polskich nastolatków (Paulina Trojanowska)
22.01.2017. Lady Pasztet: SKAM i Ponton robią dobrą robotę
24.01.2017. Nowy Marketing: Seksualizacja – nie musisz zmieniać się na siłę