Edukatorki seksualne z Grupy Ponton stworzyły kampanię graficzną o HIV/AIDS, aby szerzyć rzetelną oraz przystępną wiedzę wśród młodzieży i młodych dorosłych. Akcja odbędzie się na Instagramie Grupy – @grupaponton oraz w przestrzeni publicznej, w której już niebawem zaroi się od wlepek prezentujących tematy związane z profilaktyką HIV/AIDS. Kampania jest jednym z projektów nagrodzonych w konkursie Pozytywnie Otwarci finansowanym przez Gilead Sciences Poland.
Czemu Instagram?
„Wielkim atutem kampanii są same grafiki, wykonane przez młode, rozwijające się ilustratorki. Ich świeże, różnorodne i oryginalne estetyki nadają intrygującego tonu całej akcji i niewątpliwie przemówią do młodych osób, co jest głównym celem naszej kampanii” – mówi Magda Falińska, kierująca kampanią w Grupie Ponton. – „Instagram Pontonu to bezpieczne miejsce do poszerzania swojej wiedzy, zadawania pytań oraz rozwiewania wątpliwości z zakresu edukacji seksualnej. Zapraszamy do obserwowania nas na Instagramie oraz do śledzenia naszej kampania o HIV i AIDS”.
O czym się dowiecie?
Akcja wystartuje w Walentynki i trwać będzie do końca kwietnia. W tym okresie co środę na Instagramie @grupaponton pojawi się nowa grafika ilustrująca jedno z zagadnień dotyczących HIV/AIDS wraz z wyczerpującym komentarzem edukatorki seksualnej podanym w prostej do zrozumienia, angażującej formie. Omówionych zostanie 10 niezwykle ważnych zagadnień, wokół których niestety narosło wiele mitów. Kampania rozwieje wątpliwości co do wrót zakażenia wirusa, płynów zakaźnych, kwestii tego czy ślina zakaża HIV, ciąży z HIV, tajemniczego skrótu N=N, długości życia z HIV, profilaktyki poekspozycyjnej, kwestii tego czy komary przenoszą HIV, prezerwatyw oraz badań na HIV.
„Najlepszą formą prewencji zakażeń HIV jest edukacja. Dotyczy to szczególnie młodych ludzi, którzy zakażają się najczęściej, jak wynika z danych NIZP-PZH. W całej Polsce co trzecie zakażenie wykrywa się u osób poniżej 30 roku życia. Projekt kampanii graficznej w medium najlepiej trafiającym do młodych niewątpliwie przyczyni się do poprawy tych statystyk” – powiedział Paweł Mierzejewski, Dyrektor w Gilead Sciences Poland i koordynator programu Pozytywnie Otwarci.
Program Pozytywnie Otwartych
Celem Programu Pozytywnie Otwarci jest promocja profilaktyki HIV oraz wiedzy o możliwościach normalnego życia z wirusem. W ramach programu Pozytywnie Otwarci organizowany jest Konkurs dla instytucji i osób, które chciałyby prowadzić lub już prowadzą programy w obszarach edukacji i aktywizacji, a także profilaktyki i diagnostyki HIV/AIDS. Partnerami Programu są Prezydent m. st. Warszawy, Krajowe Centrum ds. AIDS, „Służba Zdrowia”, Wydawnictwo Termedia oraz firma Gilead Sciences, która w ciągu ostatnich sześciu lat przeznaczyła na realizację projektów konkursowych granty w wysokości blisko 1,5 miliona złotych.
Dodatkowych informacji udziela:
Mariola Biedrzycka
Biuro Organizacyjne Pozytywnie Otwarci
tel: +48 502 213 047
biuro@pozytywnieotwarci.pl
www.pozytywnieotwarci.pl
Dodaj komentarz
Chcesz się przyłączyć do dyskusji?Feel free to contribute!