Uwaga!

Mamy ostatnio problemy z funkcjonowaniem forum. 
Jeżeli masz trudność z rejestracją,
możesz też zadać pytanie mailowo:

porady@ponton.org.pl


Witaj na Forum Grupy Ponton!

Tutaj możesz zadać anonimowo pytanie i otrzymać odpowiedź od naszych edukatorów i edukatorek.

Zanim skorzystasz z Forum, przeczytaj koniecznie poniższe punkty!

  1. Zanim zadasz pytanie, użyj lupki pod spodem. Jest spora szansa, że ktoś już wcześniej zadał na forum podobne pytanie i pojawiła się na nie odpowiedź!
  2. Jeżeli dotychczas nikt nie spytał o to, o co Ty chcesz spytać, znajdź odpowiednią kategorię i stwórz nowy temat.
  3. Z forum można korzystać, oczywiście, 24 godziny na dobę. Ale nie jesteśmy zawsze online – czasem trzeba na odpowiedź poczekać!
  4. Nie odpowiadaj na pytania innych osób – z naszego doświadczenia wynika, że może to powodować chaos i dezinformację!
Notifications
Clear all

Pęknięta prezerwatywa, wytrysk a tabletka po  

   RSS

0

Cześć,
21 września kochałam się z chłopakiem. Doszło do pęknięcia prezerwatywy i wytrysku. Nie wiemy czy prezerwatywa pękła przy wyciąganiu członka z pochwy czy już wcześniej. Po ok. 4 godzinach wzięłam tabletkę Escapelle. Moje cykle są bardzo nieregularne (31 dni, 29 dni, 54 dni, 30 dni, 33 dni, ostatni 28 dni) wg aplikacji do pęknięcia prezerwatywy doszło w okresie około owulacyjnym 4 dni przed owulacją - jednak nie wiedzę jej w tych kwestiach.

Moje pytanie brzmi jaką skuteczność ma Escapelle w wyżej wymienionej sytuacji biorąc pod uwagę że moja masa ciała jest znacznie zwiększona? Czy mogę być spokojna?

3 Answers
0

Cześć!
Producent podaje, że przy znacznie zwiększonej masie ciała działanie tabletki może być zaburzone, ale zaznacza też, że dane z badań na ten temat są niejednoznaczne. Przyjęłaś pigułkę bardzo szybko, więc nie powinno dojść do ciąży.
Przy okazji - piszesz, że masz bardzo nieregularne miesiączki. Być może warto byłoby się skonsultować z ginekologiem, ponieważ takie rozbieżności mogą wskazywać np. na zaburzenia hormonalne. Podaje się, że prawidłowe cykle miesięczne powinny trwać między 21 a 35 dni z maksymalnie 8-dniową zmiennością między cyklami.

0

Dziękuję za odpowiedź.
Mam bardzo nieregularne miesiączki od momentu kiedy odstawiłam tabletki antykoncepcyjne. Lekarz twierdził, że możliwe jest iż już tak zostanie lub w dłuższym czasie ulegnie to normalizacji. Jednak po wyżej wymienionej sytuacji postanowiłam wrócić na antykoncepcję hormonalną więc raczej takiego problemu już nie będzie.

Mam jeszcze jedno pytanie. Dzisiaj tj. po 7 dniach od wzięcia tabletki dostałam krwawienia, wygląda ono jak normalna menstruacja. Jak mniemam jest to jednak skutek uboczny tej tabletki. Mam traktować to krwawienie jak normalny okres i zacząć brać tabletki antykoncepcyjne czy lepiej przeczekać do kolejnego? I czy takie krwawienie wyklucza możliwość ciąży?

0

Rzeczywiście krwawienie w nietypowym terminie może być skutkiem przyjęcia tabletki po. Kwestię momentu rozpoczęcia przyjmowania antykoncepcji doustnej należy omówić z lekarzem.

Share: